ŽVAKĖS IR AUTOMOBILINĖ DUJŲ ĮRANGA

Žvakės automobiliuose, naudojančiuose dujas kaip kurą, turi nemažą reikšmę. Kodėl taip yra? Dažniausiai automobiliai, kuriem montuojama dujų įranga, yra 5-10 metų senumo. Tai mašinos, kurios pravažiavo 100 tūkstančių km.ir daugiau. Tokiems varikliams visada būtinas aptarnavimas ir nesant dujų įrangai. Žvakės – elementai kurie dirba pačiose sunkiausiose vietose – uždegimo kamerose. Kiekviename variklyje turi būti savo žvakės pagal katalogą ir jokių kitų. Variklių tipų yra daugybė, taip pat daug yra ir žvakių variantų. Kiekvienas žvakių variantas pritaikytas pagal uždegimo sistemos, temperatūros, benzino markę , tik savo tipo variklio išmieroms.
Uždegimo procesai, vykstantys variklyje maitinat jį dujomis, skiriasi nuo benzininių. Pirmiausia – dujų uždegimo temperatūra, ji skiriasi nuo benzino uždegimo temperatūros dvigubai. Darbo temperatūra uždegimo kameroje taip pat didesnė. Žvakės, tinkamos darbui varikliui su benzinu, netinka darbui dujomis, bet problema ta, kad tinkamo tipo žvakių gamintojai kol kas nesiūlo. Mano nuomone – geriau pastatyti naujas žvakes pagal gamintojo katalogą, o ne eksperimentuoti pasirenkant žvakes pačiam. Galima truputį sumažinti tarpelius (jeigu įmanoma), tai automatiškai didina uždegimo temperatūrą ir ankstina uždegimo kampą, ko ir reikia varikliui.
Autorius:  Roman  Doval
Scroll to Top