LENKIŠKOS IR ITALIŠKOS DUJŲ ĮRANGOS SKIRTUMAI

Montuojam IV tipo dujinę įrangą (taip ji vadinasi dabar pagal įmonės standartą, kurio reikalauja VKTI) nuo 2004 metų. Pirmi įrangos tiekimai buvo iš Italijos, pagrindinai su AEB prekiniu ženklu. Tuo metu 4 cilindrų automobilinė dujinė įranga su montavimo darbais kainavo virš 3000 Lt. Tai buvo naujiena rinkoje. Bet su italais dirbt nebuvo lengva. Visada būdavo problemų dėl įrangos pristatymo terminų, pinigus visada reikia sumokėti iš anksto, su garantiniu aptarnavimu iš viso sunku, technologija įrangos gamybos visada konservatyvi , techniniai parametrai įrangos daugiau pritaikyti eksploatuoti ją šalyse su teigiama oro temperatūra. Pas mus sėkmingiau eksploatuojama olandiškos gamybos dujų įranga, tikrai turima mažiau problemų.Ji pritaikyta eksploatuoti Lietuvoje geriau negu itališka dėl vidutinės oro temperatūros. Reduktoriai turi galingesnę šildymo sistemą, balionai pildosi ne 80%,kaip itališki, o 90%. Vienas didelis minusas – KAINA.
Lenkai pradėjo gaminti dujų įrangą ne taip seniai kaip italai ,bet tai ir gerai. Jie eksploatuoja automobilius su dujom seniau negu mes, būtent itališką įrangą, ir visas jos problemas, manyčiau, geriau žino negu mes. Jų gamybos dujų įranga (kompiuterinės programos ir kt.) daugiau panaši į olandišką, o kainos kaip tik ir tinka mūsų rinkai. Gamybos technologija, aišku, silpnesnė nei itališka, bet tai kompensuoja mažesnė kaina, o pagrindiniai įrangos elementai (MAP sensoriai, reduktoriai, dujų vožtuvai, multivožtuvai, purkštukai) užsakomi pagaminti specializuotose gamyklose, ten pat, kur užsako ir italų firmos. Su garantiniu aptarnavimu nėra jokių problemų, konservatizmas minimalus. Viskas kaip ir tinka mūsų klientams. Viena problema – žodis “lenkiška” asocijuojasi klientams kaip nekokybiška įranga ir panašiai.
P.S. šią nuomonę sustiprina ir “juodoji” (itališkos įrangos montuotojų) konkurencija.
Autorius Roman Doval

 

Scroll to Top